lunes, 18 de marzo de 2013

Gure ikastetxeko Euskarako Astean inauguratuz, "Txuflu" antzezlana estreinatu dugu bosgarren maileekin. Ekitaldia oso ondo ilustratzen duten bi irudi erakusten dizkizuegu: emanaldiko eta begiradako argazki batek Lehen Hezkuntza-ren ikasleen erasotzen du, nahiz eta Haur Hezkuntarenak hura ere beste saio batean ikusi.Pozik gaude izan direlako batzuek, ikaslea hartzen den jarduera guztian egon behar den interakzio eskuzabal horretan, beste batzuek prestatu dutenarekin gozatu ahal izan duten bi saio.Baina badago benetan estimatzen dugun zerbait da, bidean geratu delako, ondoren azaltzen dugun bezala, estimatzen ditugun balioetako lorpenerako dakarren pedagogiako hondarra, irudikapenera iritsi arte jarraitutako prozesua. Jarrerak hezteko ingurune bezala antzerkia, balioak eta araua Antzerkia egitea dator jai-tradizioa eta Zurbaranbarri ikastetxeko poztasuna izanez. Beti parte hartu dugu urtero Bilboko Udalak taulak erosteko asmoz deitzen duen Antzerkiko eta ikastetxearen liburutegia duen autofinantzaketa politikarekin jarraitzeko Lehiaketan, tokian jarduera erlazionatuak agertokiarekin antolatzen diren lekuan, lehiaketako parte-hartzeak jasotako esleipenaz autohornitzen denarengan. Ekain bakoitzean gutun esplikatiboa ikasleen familiei bidaltzen da bosgarren eta seigarren kopuru posible handienak parte har dezan Lehen Hezkuntza-ren, talde-kopuruan mendean egonez, bat edo ikasturteagatiko bi lan bakoitzeko, zuzenduta doanen. Bosgarren jokatzen du euskaraz eta seigarren gaztelaniaz. Zirkular horretan esaten da entsegu-orduak, irakurritako antzerki saioekin hasten denak, hiru unetan gertatuko direla: ostiraletako jangelako orduan eta bitartean arratsaldeko hiru eta lau ostegunetan, liburutegirako bisitako asteroko saioan. Harentzat guztirako ordu-koadroa lantzen da, txandatzeek familien artean, guztiek jardueran parte hartzen dutenen bidez banatzen dituenen, hutsegiteetara eraman ahal zezatenez gero. Paperaren memorizazioa denbora jakinean eskatzen zaie eta lortzen dutenean ospakizun-aretoko agertokiko entseguez saritzen dizkie. Aipatzen diren bakoitzean eskatzen zaio puntualtasuna, balioesten den, diziplina, arduradunaren heziketen hasierako entzutea, eszenako mugimendua, naturaltasuna jarduerako gozamena eta banbalinetako isiltasuna. Kontuan dira liburutegi-maisuaren proposamenerako ekarpen pertsonalak, gidoiak haiek moldatuz, haiek itzuliz edo haiek sortuz egiten dituenaren. Kolaborazioa estimatzen da noiz batzuei arduratzen dira argietako, beste, igotzea eta atrezzo-a, eszenako kokapena, ahotsaren intentsitatea eta deklamazio-maila ukituak emateko aretoko leku estrategikoetan lanean jartzeko, agertokira jaistea, oihaletako. Honekin antzerkia ere ikustera erakutsi nahi dugu. Laguntzen dute musikaren, bitartean jokatzen ez duten ere jartzen duten aukeran, eta makillatzea eta gainerakoari laguntzea ikasten dute. Entseatzen den bakoitzean, izateko biziduna interesa, elementu berriren bat sartzeko beti dago: eszena-joko batzuk, atrezzo berria, ez aurrez ikusitako xehetasunen bat edo jokatzea ikustera gonbidatutako, handiago edo txiki batzuk. Sustatzen dugu norbait falta denean bere papera beste batek ordezka dezala eta hura arren ikasi hari, aurreikusiz lehen emanaldiko egunean edozein falta estali ahal zedila. Hainbestetan eszenan beste batzuk, banbalina atzean, sartzen dira, libretoa aurrean dute, inor burua hutsik geratuko balitz. Denak bigarren hiruhilekoan aurrera egiten duenean entsegu orokorrak dira. Orduan poltsa bana ematen zaio agindu-proba eta erantzukizuna bezala bere mozorroarekin, atera behar duten eta jokatu eta hura berriro ere bere lekuan utzi baino lehen jantzi. Bakoitza arduratzen da, bere bilketako, kokapeneko, erabilerako eta itzultzeko, erabili behar duen atrezzo-ko. Eguberriaren jaialdiko egunean lan bat estreinatzen dugu gaztelaniaz eta euskarako Astean bi saiotako ikastetxerako euskarazko lanak, goizean Haur Hezkuntza-entzat eta Lehen Hezkuntza-rentzat arratsaldean. Antzerkia berea egiten dutenean heziketa-balio handia kontuan hartzen dugu eta honela balioesten dugu berezko ekimenagatik neskak seigarren eska dezaten lan bat egiteko bere gidoia garatzeko laguntza, jarraitzen ari direnei bosgarren.

No hay comentarios: